grudzień, 2020
SŁUCHOWISKO o oddaniu głosu, ćwiczenia z Weroniką Fibich, Martą Poniatowską, Jankiem Turkowskim i Olą Zielińską
Szczegóły wydarzenia
Od autorki projektu: Przez ostatnie miesiące rozmawiamy z Weroniką, Martą i Jankiem o słuchaniu – jako postawie artysty_ki/ współpracownika_czki/opiekuna_ki instytucji. O inkluzywnym i troskliwym zaangażowaniu w
Więcej
Szczegóły wydarzenia
Od autorki projektu:
Przez ostatnie miesiące rozmawiamy z Weroniką, Martą i Jankiem o słuchaniu – jako postawie artysty_ki/ współpracownika_czki/opiekuna_ki instytucji. O inkluzywnym i troskliwym zaangażowaniu w tworzenie przestrzeni dla newralgicznych i delikatnych historii, o zabieraniu i oddawaniu głosu. Rozmawiamy o obecności i czujności jako narzędziach pracy, o metodach spłacania długów zaciągniętych wobec opowiadanych historii, ich bohaterek i bohaterów. Kwestionujemy swoje role i milczymy w telefonicznych rozmowach.
Przez ostatnie miesiące rozmawiamy z Weroniką, Martą i Jankiem o słuchaniu – jako postawie artysty_ki/ współpracownika_czki/opiekuna_ki instytucji. O inkluzywnym i troskliwym zaangażowaniu w tworzenie przestrzeni dla newralgicznych i delikatnych historii, o zabieraniu i oddawaniu głosu. Rozmawiamy o obecności i czujności jako narzędziach pracy, o metodach spłacania długów zaciągniętych wobec opowiadanych historii, ich bohaterek i bohaterów. Kwestionujemy swoje role i milczymy w telefonicznych rozmowach.
Formujemy ćwiczenia z postaw twórczych i społecznych, próbując zrozumieć, w jaki sposób pozycjonowane są nasze ciała w przestrzeniach prywatno-publicznych, czego możemy się od swojego ciała nauczyć oraz jak słuchać, nie będąc posłusznym_ą.
Otrzymasz przesyłkę z dźwiękowym zapisem serii ćwiczeń do wykonania w dowolnej, wybranej przez siebie przestrzeni. Będziesz mógł_ogła wsłuchać się w głosy, które oprowadzą Cię po Twoim uchu, krtani, podłogach klatki piersiowej, wzdłuż granic uległości i możliwości empatii.
Ola Zielińska w swojej praktyce twórczej łączy działania artystyczno-kuratorskie z projektowaniem przestrzennym. Jej prace i badania koncentrują się wokół metod praktyk kolektywnych oraz sposobów obnażania i sabotowania mechanizmów opresji. Członkini SAVVY Contemporary, niezależnej przestrzeni sztuki w Berlinie. Współtworzy program Untraining The Ear: Listening Sessions, zajmujący się alternatywnymi praktykami słuchania w obrębie muzyki i sztuki dźwięku.
W ostatnich latach współpracuje z Teatrem Współczesnym w Szczecinie, Teatrem Kana oraz Sceną Roboczą – Centrum Rezydencji Teatralnych w Poznaniu.
Współtworzy duet dźwiękowy &the romantic horse oraz działający w Berlinie Kolektyw Kolacyjka.
W ostatnich latach współpracuje z Teatrem Współczesnym w Szczecinie, Teatrem Kana oraz Sceną Roboczą – Centrum Rezydencji Teatralnych w Poznaniu.
Współtworzy duet dźwiękowy &the romantic horse oraz działający w Berlinie Kolektyw Kolacyjka.
obiekt dźwiękowy: Karolina Babińska
Zrealizowano w ramach Stypendium Twórczego Miasta Szczecin
————————————————————–
Słuchowisko będzie udostępnione do wypożyczenia w Teatrze Kana po wcześniejszym umówieniu terminu.
Prosimy o kontakt na adres: info@kana.art.pl
Zgłoszenia z wpisanym w pole tematu słowem „SŁUCHOWISKO” prosimy nadsyłać w terminie od 4 grudnia 2020 do 28 stycznia 2021roku.
Czas
Grudzień 29 (Wtorek) - Styczeń 28 (Czwartek)